"SIXTH SENSE", ο δρόμος προς τη Μουσική

"SIXTH SENSE", ο δρόμος προς τη Μουσική

Η 6η αίσθηση θεωρείται ιδιαίτερο χάρισμα και είναι η αντίληψη πέρα από τις φυσικές μας αισθήσεις που σκοπό έχει να μας βοηθήσει στη ζωή. 

Ο τίτλος της στήλης επιθυμεί να εκθειάσει την ιδιαίτερη βαρύτητα της μουσικής στην ιεραρχία των αναγκών μας. Στην διαδρομή από το χάρισμα προς την μουσική θα συναντήσουμε τύπους σαν τον Κώστα Πετράκο, a.k.a Baghdad. Παραγωγούς Μουσικής που η ατελείωτη αγάπη για τη μουσική, τους έχει πάρει από το χέρι και τους οδηγεί σε αυτό το μαγικό ταξίδι.  


Ταξίδι με απίστευτα ρεκόρ όπως για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το "Διαμαντένιο single" για το Caliente. Τίτλος που απονέμεται από την IFPI σε ένα τραγούδι όταν αυτό ξεπεράσει τα 10.000.000 streams στο ελληνικό Spotify

Ερ.1: Περιέγραψε με μια λέξη τα τελευταία 3 χρόνια στην ελληνική hip hop σκηνή. Αν και ξέρω πως δεν σου αρέσει να κρεμάς ταμπέλες στα μουσικά ακούσματα.

TAKE OVER.

Ερ.2: Χωρίς υπνωτισμούς και καναπέ να ριλαξάρεις, με ύφος ψυχολόγου θα σε πάω αρκετά πίσω. Ο μικρός Κώστας που μεγάλωσε? Υπήρξε μουσικό περιβάλλον ή όπως όλοι μας μπάλα, μπάσκετ και ποδήλατο μέχρι να σβήσει ο ήλιος?

Μεγάλωσα στις Ροβιές, ένα χωριό στη Βόρεια Εύβοια, απ' όπου έφυγα στα 18 μου για να σπουδάσω. Μουσικό περιβάλλον στο σπίτι δεν υπήρχε, όμως με τους φίλους μου από πάρα πολύ μικροί παίρναμε κασέτες και ακούγαμε τα απογεύματα μετά το διάβασμα. Τότε μου άρεσε πάρα πολύ να ζωγραφίζω. Στα τέλη του δημοτικού άρχισα να ασχολούμαι με το graffiti και εκείνη την περίοδο ήρθαν τουρίστες από Αμερική που μου έβαλαν να ακούσω Biggie, 2 PAC , Outlawz,Public Enemy και NWA και ήταν η στιγμή που κατάλαβα πόσο πολύ ταιριάζει αυτή η μουσική με το graffiti. Από τότε πέρασαν 15 χρόνια για να ακούσω άλλο είδος μουσικής. 


Ερ.3: Σπουδές σε μουσική?

Όχι, έχω σπουδάσει Οικονομικά. 

"FILTER EFFECT για μένα είναι η εξέλιξη μου τόσο σαν παραγωγός όσο και σαν άνθρωπος!"

Ερ.4: Ποια ήταν τα πρώτα ερεθίσματα και τι μεσολάβησε μέχρι τους FILTER EFFECT ? 

Στις πρώτες τάξεις του γυμνασίου παράλληλα με το graffiti είχα ξεκινήσει να γράφω στίχους και δεν άργησε να έρθει ένα hip hop συγκρότημα που αποτελούνταν από 4 μέλη και ονομαζόταν ΒΑΓΔΑΤΗ . Έκανα ραπ τότε. Μόλις ξεκίνησα τις σπουδές μου στη Λάρισα το 2006 γνώρισα έναν τύπο που κουβαλούσε τα ηχεία του με τους ενισχυτές στο ΤΕΙ και βαρούσε ραπ στον μεγάλο διάδρομο και σκέφτηκα τι τρελός τύπος είναι αυτός...Δεν έπεσα πολύ έξω αυτός ήταν ο DJ Cron με τον οποίο αργότερα κάναμε το FILTER EFFECT. Με τον DJ Cron γίναμε κολλητοί πολύ γρήγορα και αρχίσαμε να συνεργαζόμαστε πάνω στην μουσική εγώ σαν ράπερ στην αρχή αλλά παράλληλα έκανα και τα πρώτα μου βήματα στο beat making. Αυτά όσο ήμουν φοιτητής. Όσο ήμουν στρατό σταμάτησα να ακούω χιπ χοπ και άκουγα μόνο dubstep και Drum n Bass. Μόλις τελείωσα την θητεία μου είχα μαγευτεί πάρα πολύ με τον τρόπο που χρησιμοποιούσαν τα μπάσα στις μίξεις τους οι παραγωγοί της dubstep που με έβαλε σε έναν μουσικό και ηχοληπτικό κόσμο πολύ πιο ενδιαφέρον από τα κλασικά boombap beats ( τότε η Trap ήταν σε αρχικό στάδιο και South δεν άκουγα πολύ ) τότε φτιάξαμε το Filter Effect (2012). Με τον DJ Cron την ίδια χρονιά γνωρίσαμε τον TRTL με τον οποίο συνεργαστήκαμε από την πρώτη κιόλας κυκλοφορία μας σαν Filter Effect και μας έβαλε το μικρόβιο της Dancehall που το καταλάβαμε μετά από κάποια χρόνια. Σαν Filter Effect γράψαμε πολύ μουσική και κάναμε επικά Parties. Για μένα το Filter Effect πέρα από τις εμπειρίες που έζησα με ανθρώπους σε έξαλλες καταστάσεις είναι και η εξέλιξη μου τόσο σαν παραγωγός όσο και σαν άνθρωπος.

Ερ.5: Κλισέ ερώτηση: BAGHDAD = ?

Το Baghdad για μένα είναι όλα τα μουσικά μου στάδια και αυτό που είμαι σήμερα. Το όνομα προήλθε από το συγκρότημα Βαγδάτη, όπως ανέφερα πιο πάνω, που είναι η μετάφραση του στα Αγγλικά. Baghdad στην Ιρακινή γλώσσα σημαίνει θείο δώρο. Όσο ήμουν φοιτητής είμασταν μια παρέα 5 άτομα που μας έλεγαν και τους 5 Κώστα και για να μην φωνάζουμε Κώστα και γυρνάμε όλοι βάζαμε παρατσούκλια ο ένας στον άλλον. Εμένα με φώναζαν Βαγδάτη λόγω του συγκροτήματος και μου άρεσε να το κρατήσω σαν nickname από την στιγμή που το συγκρότημα δεν υπήρχε. Για κάποιο λόγο χωρίς να συστήνομαι σαν Βαγδάτης όλοι με φώναζαν Βαγδάτη ακόμα και κόσμος που δεν είχε σχέση με την μουσική μου. Πολλοί νομίζουν ότι είναι το επίθετο μου. 


Ερ.6: Πως γνωρίζει ένας καλλιτέχνης τον παραγωγό? Πχ. πως έκατσε η φάση με ABOVE THE HOOD, με ποιο μέλος μίλησες αρχικά και ξεκινήσατε να κάνετε τα μουσικά σας πειράματα?

Πιστεύω ότι δεν υπάρχει κάποια συνταγή πάνω σε αυτό. Συνήθως τυχαία γίνεται και μέσα από το άραγμα βγαίνει ένα vibe που καταλαβαίνεις ότι υπάρχει χημεία. Η φάση μου με τους above δημιουργήθηκε μέσα από ένα party στην Θεσσαλονίκη που παίζαμε μουσική εγώ με τον DJ Silence και τον J Fyah. Τα παιδιά μόλις είχαν κυκλοφορήσει τα πρώτα τους singles σαν above και τον δίσκο Πανδώρα κι έρχονταν στο party επειδή τους άρεσε η μουσική μας και η ατμόσφαιρα στο party ήταν αρκετά hot. Τον Long3, τον Pepe Frantik, τον Spine και τον Smuggler τους ήξερα μέσω του DJ Cron που συνεργαζόταν μαζί τους από πολύ παλιά. Αργότερα κατάλαβα ότι και με τον Hawk είχαμε γνωριστεί αρκετές φορές γιατί ερχόταν από την Κατερίνη στα Parties που κάναμε στη Λάρισα αλλά δεν το θυμόμουν ούτε εγώ ούτε βέβαια αυτός εμένα. Τελευταίο γνώρισα τον Sapranov αλλά ήταν ο πρώτος από το crew που συνεργαστήκαμε μαζί με τον Long3 και τον Pepe στο τραγούδι Rock It. Όταν τα παιδιά αποφάσισαν να γράψουν τον δίσκο Όραμα ήθελαν να έρθουν στο στούντιο που δουλεύουμε με τον TRTL στη Λάρισα και εκεί άρχισα να τους βάζω τα beats μου και έτσι το 50% από τα beats στο Όραμα είναι δικά μου. Από τα πρώτα sessions του δίσκου ο Smuggler μου έλεγε "Βαγδάτη είσαι above και δεν το ξέρεις" έτσι μου έκαναν την πρόταση να είμαι ο παραγωγός και ο DJ του συγκροτήματος και ήταν μεγάλη μου χαρά και τιμή.

"Ο κόσμος δεν κλείνει τα μάτια του στις επιτυχίες μας"

Ερ.7: Τρομερά στατιστικά στις δουλειές σου που φτάνουν να χαρακτηριστούν ρεκόρ, κι όμως κάποια μέσα επιμένουν να σνομπάρουν κατά κάποιο τρόπο τέτοιες επιτυχίες. Γιατί συμβαίνει αυτό?

Δεν το βλέπω παράλογο αυτό γιατί αυτά τα μέσα εξυπηρετούν κάποιους σκοπούς. Καλώς ή κακώς, η μουσική μας κυκλοφορεί ανεξάρτητα στις μουσικές πλατφόρμες χωρίς να την εκμεταλλεύεται κάποια πολυεθνική ή κάποια δισκογραφική της showbiz στην Ελλάδα οπότε θα στρέψουν το βλέμμα τους σε αυτό που χτίζουν τόσα χρόνια και συμβαδίζει με το κέρδος το δικός τους. Το αποτέλεσμα είναι ότι ο κόσμος κάνει την μουσική μας να σπάει συνεχόμενα όλα τα ρεκόρ στην Ελλάδα και δεν κλείνει τα μάτια του στις επιτυχίες μας όπως τα κλείνουν αυτά τα μέσα. 


"Κανείς δεν κάνει ραπ για να είναι δεύτερος"

Ερ.8: Στην σελίδα, με κάθε ευκαιρία «φωνάζουμε» κι επιμένουμε σε PEACE, LOVE, UNITY, RESPECT. Κι όμως οι προσβολές και τα “beefs” μεταξύ καλλιτεχνών αυξάνονται. Τι έχουν να χωρίσουν ? Ποια είναι η θέση σου?

Τα beefs και τα battles είναι αναπόσπαστο κομμάτι του hip hop. Δεν λέω ότι είναι σωστό αλλά από την φύση της είναι μια ανταγωνιστική μουσική αν σκεφτείς ότι έχει βγει από το ghetto. Όλοι θέλουν να ξεχωρίσουν μέσα από το ραπ για μια καλύτερη ζωή. Κανείς δεν κάνει ραπ για να είναι δεύτερος. Η θέση μου μέσα σε όλο αυτό είναι να βλέπω μέχρι που αξίζει να ασχοληθείς.

Ερ.9: Δύσκολοι καιροί, κοινωνικές αναταραχές και ένας «δρόμος» που κοχλάζει. Ιστορικά, μεγάλες αλλαγές στον τρόπο ζωής αποτυπώνονται και στα μουσικά ακούσματα και ενδιαφέροντα του κοινού. Πως ζεις την επικαιρότητα? Ετοιμάζεις κάποια δουλειά επηρεασμένη από τα όσα μεταλλάσσουν την κοινωνία? 

Γενικά είμαι άνθρωπος που προσπαθώ να παρακολουθώ την επικαιρότητα πάντα και όχι μόνο τώρα που καθόμαστε στον καναπέ μας λόγω της καραντίνας. Ο δρόμος πάντα έβραζε, η αστυνομική βία πάντα υπήρχε και οι κοινωνικές ταραχές δεν έχουν σταματήσει από την Γερμανική κατοχή κι έπειτα. Την επικαιρότητα την ζω φιλτράροντάς την προσπαθώντας να αποκτήσω λίγη σοφία για το μέλλον. Οι πράξεις μας είναι αυτές που καθορίζουν την επικαιρότητα. Πρόσφατα κυκλοφόρησε μια δουλειά μου μαζί με τον Άσαρκο από τους Βήτα Πεις με τίτλο CVD 23 που αποτυπώνεται το σήμερα.


 Ερ.10: Τι συστατικά οφείλει να έχει ένα beat για να θεωρηθεί έτοιμο. Ποια τα stages μέχρι να πεις: έτοιμο, upload it!

Αρχικά ένα beat πριν μπει ο ράπερ πάνω πρέπει να σου μιλάει, να λέει την ιστορία του και να σου βγάζει ένα feeling. Αυτό θα πάρει ο ράπερ και θα το μεταφράσει με την δική του ιστορία. Όσον αφορά το κομμάτι της μίξης είναι αυτό που κάνει την ιστορία του beat να αποτυπωθεί καλύτερα και πιο έντονα. Πιστεύω αυτά τα δυο είναι τα στάδια που πρέπει να περάσεις για να κάνεις το upload.

Ερ.11: Τι audio equipment & software θα συμβούλευες κάποιον ή κάποια starter να πάρει?

Εγώ ακόμα στο σπίτι μου δουλεύω με ένα laptop, μια κάρτα ήχου focusrite , ένα ζευγάρι ηχεία 2.1 και το ableton live. Ένα αρκετά οικονομικό starter pack που το συνιστώ.

Ερ.12: Ποιο είναι το πρώτο, το πρώτο όμως, πράγμα που προσέχεις σε ένα τραγούδι?

Το πρώτο πράγμα που παρατηρώ είναι η αισθητική του τραγουδιού που μπορείς να την καταλάβεις από τα πρώτα 4 μέτρα.


 Ερ.13: Έχεις σκεφτεί να πάρεις το crew και να την κάνετε για εμφανίσεις στο εξωτερικό? Ελληνικές κοινότητες υπάρχουν πολύ δυνατές που σίγουρα θα χαρούν με ένα τέτοιο νέο.

Πριν έρθει το lockdown είχαμε αρκετά shows στην Ευρώπη με τον Hawk. Εκεί κατάλαβα ότι η ελληνική κοινότητα στο εξωτερικό αγκαλιάζει την μουσική μας και άρχισα να σκέφτομαι τα lives Above The Hood στο εξωτερικό. Σίγουρα θα είναι μεγάλη εμπειρία και για εμάς και για το κοινό.

"Έφτασε η ώρα για το επόμενο level"

Ερ.14: Project που ετοιμάζεις αυτό τον καιρό?

Ετοιμάζω ένα αρκετά μεγάλο project με τους συνεργάτες μου γιατί πιστεύω ότι έφτασε η ώρα για το επόμενο level και το lockdown μας έδωσε τον χρόνο να μελετήσουμε και να το οργανώσουμε. Θα ενημερωθείτε αρκετά σύντομα!

Ερ.15: Θα έκανες online masterclass για επίδοξους producers?

Εννοείτε θα έκανα! Μου αρέσει πάρα πολύ να μοιράζω τις γνώσεις μου σε παιδιά που θέλουν να μάθουν γι' αυτό άλλωστε και η προϋπηρεσία μου ως καθηγητής σε ΙΕΚ στο τμήμα μουσικής τεχνολογίας και ηχοληψίας.


 Ερ.16: Γράφεις στίχους? 

Τώρα όχι, μόνο κάποιες μικρές διορθώσεις αν χρειάζονται.

Ερ.17: «Δώσε» μας ένα αστείο συμβάν κατά την διάρκεια παραγωγής track, γυρίσματος κλιπ ή σε εμφάνιση σε μαγαζί.

Γενικά στην δουλειά μου προσπαθώ να είμαι πάρα πολύ συγκεντρωμένος και αν έχει γίνει κάτι πολύ αστείο λογικά δεν θα του έδωσα την ανάλογη σημασία για να μου φανεί αστείο.

Ερ.18: Αγαπημένοι top 5 hip hop καλλιτέχνες, είτε ξένοι είτε έλληνες είτε βρίσκονται εν ζωή είτε όχι.

Biggie, Big Pun, Lil Wayne, Kanye West και Vybz Kartel αν και δεν είναι ράπερ τον ακούω περισσότερο από τους προηγούμενους και δεν γίνεται να μην τον αναφέρω.

Ερ.19: 2-3 beats που έχεις ζηλέψει / θαυμάσει. Ποιος είναι ο κορυφαίος μουσικός παραγωγός αυτή την στιγμή για σένα?

Γενικά θαυμάζω την μουσική του Diplo αυτόν θεωρώ top producer. Ο τρόπος που συνδυάζει τις κουλτούρες διαφόρων χωρών με την σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική είναι απίστευτος. Η κάθε του παραγωγή είναι μια πρόταση. Θαυμάζω και ζηλεύω κάθε του project. 

Ερ.20: Αγαπημένο sneaker store?

FUEL.

Ερ.21: LPU? 

Air Force 1 ‘07 white για να το καστομάρω.

Ερ.22: What’s on your feet today???

Air Force 1 ‘07 QS ‘’South Korea’’

Ερ.23: Yeezy ή Jordan? 

Jordan!

Ερ.24: Supreme ή Stussy? 

Supreme

Ερ.25: Play Station ή XBOX?

Play Station

Ερ.26: Spotify ή Youtube?

Spotify

Ερ.27: Τελικά, Μύκονος ή Χαλκιδική???

Μύκονος!

Κώστα σε ευχαριστούμε θερμά για την πολύ όμορφη συζήτηση! Ευχόμαστε υγεία και πάντα επιτυχίες!

 

Back to blog

1 comment

Ψυχάρα ο Κώστας!👏👏
Πολλές επιτυχίες σου εύχομαι αγορίνα👌💪

Christos Theodorou

Leave a comment

Please note, comments need to be approved before they are published.